Misi Riuhnya Raya 2018


I am what I am………

Tak kiralah raya dah habis tetapi Mamable nak juga berkongsi cerita raya Mamable yang riuh pada tahun ini. Bukan riuh sebab kelam kabut tapi kami riuh sebab kami happy. Misi riuhnya raya Mamable bermula dengan kempen raya bersama Jakel Shah Alam dan Haqqi. Kempen raya pada tahun ni bukan untuk Mamable sorang ajer tetapi bersama-sama dengan rakan blogger yang lain.

Semakin nak dekat raya semakin tulah kami sibuk promosi untuk Jakel Shah Alam dan Haqqi. Sampaikan kami dapat berpasang-pasang baju raya dari Jakel dan Haqqi. So raya tahun ini, Mamable tak payah beli baju raya tau, semua dah ready untuk dipakai saja.

Bila Tibanya Raya Mamable Pun……………

Sehari sebelum nak raya tu biasalahkan Mamable dan anak-anak sibuk memasak kat dapur. Tahun ni boleh cepat pulak Mamable masak dan masa berbuka kami dah tak sabar nak menjamah lauk raya hahahahaha…..

Pagi-pagi raya selepas bersalaman dengan mak, suami dan anak-anak, Mamable berootd dengan baju melayu Aaron Aziz dari Jakel Shah Alam. Encik Suami pula dengan baju kurta Awal Ashaari pun dari Jakel Shah Alam tau. Mak kata Mamable dah tak betul sebab pakai baju melayu. Encik Suami dan anak-anak hanya tersenyum dengan gelagat Mamable.

Image may contain: food

Image may contain: Rosmawati Aboo Hassan, standing
Pagi-pagi raya dah berootd dengan baju melayu Aaron Aziz dari Jakel Shah Alam
raya3
Anak-anak pula beraya dengan baju kurung dari Haqqi

Raya Bersama Famili Tersayang

Image may contain: 11 people, including Rosmawati Aboo Hassan, Rozana Hassan and Mohd Zali, people smiling, people standing
Beraya dengan famili Kak Anna

Image may contain: 11 people, including Rosmawati Aboo Hassan, people smiling, people sitting and indoor

Image may contain: Cik Puan Hafize Shah and Rosmawati Aboo Hassan, people smiling, people standing
Kami adik beradik….riuhhhhhh
Image may contain: 18 people, including Ne Nie and AnNa SuRya Lulu, people smiling, people standing
Beraya dengan famili sebelah Encik Suami pada raya kedua di Segamat, Johor

Image may contain: 11 people, including Zar ZaRa, AnNa SuRya Lulu, Ne Nie and Rosmawati Aboo Hassan, people smiling, people standing

Untuk raya kali ini Encik Suami rancang nak kacau dodol. Katanya dah lama tak kacau dodol dengan adik beradik. Mamable dah bayangkan 10 jam tu macam mana agaknya ? Bukan dodol ajer siap ada sate dan sup tulang lagi. Sebab tu raya tahun ni Mamable makan, makan dan makan.

Image may contain: outdoor

Image may contain: food and indoor

Image may contain: food
Makan Mee Bandung kat Parit Bulat, Muar….raya kan sebulan

Inilah raya Mamable……misi riuhnya raya 2018

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s